Naujas būdas kalbėti apie teises ir pasirinkimus – D. Jurgaitytės sukurtas žaidimas „Mano teisės – mano balsas“
Pagalbos priimant sprendimus (PPS) specialistų veikla yra atsakinga ir sudėtinga. Ji apima ne tik tiesioginę pagalbą asmeniui apsisprendžiant, bet ir nuolatinį būdų ieškojimą, kaip sudėtingą informaciją perteikti suprantamai, artimai ir įtraukiai. Būtent poreikis užmegzti atvirą ir veiksmingą dialogą paskatino PPS specialistę Dainorą Jurgaitytę imtis inovatyvių sprendimų.

Jos iniciatyva gimė edukacinis ir kartu praktinis įrankis – žaidimas „Mano teisės – mano balsas“, skirtas asmenims su intelekto ir (ar) psichosocialine negalia. Šis įrankis orientuotas į esminių temų aptarimą: teisių, asmeninių pasirinkimų, PPS paslaugos pritaikymo bei teisinio veiksnumo.
Ryšys ir įveikti komunikacijos iššūkiai
Specialistė Dainora Jurgaitytė pabrėžia, kad sėkmingas darbas šioje srityje priklauso nuo dviejų esminių dedamųjų: ryšio užmezgimo su žmogumi ir aiškios informacijos apie jo galimybes ir teises suteikimo. Tačiau šioje srityje susiduriama su aiškiai apibrėžtais iššūkiais.
Pirmiausia, informacijos neįsisavinimas. Dažnai kalbant apie teises ar sprendimus, asmenys nesupranta pateikiamos informacijos – jie „tiesiog ją išklauso“. Specialistės tikslas – kad žmogus iš tiesų suprastų savo galimybes. Antra, asmenys būna pernelyg susikaustę kalbėti apie šias temas atvirame pokalbyje.
Būtent šios problemos tapo pagrindine paskata ieškoti naujo, lengvai suprantamo ir žaismingo būdo informacijai pateikti.
Universalus dialogą atveriantis mechanizmas ir dvejopa nauda
Žaidimas „Mano teisės – mano balsas“ yra edukacinis ir kartu praktinis įrankis, kurio forma leidžia apie sudėtingus dalykus kalbėti paprastai, be įtampos ir spaudimo, o tai užtikrina, kad kiekvieno žmogaus balsas būtų išgirstas.

Žaidimo pritaikomumas yra platus: jis puikiai tinka tiek pristatant PPS paslaugą, tiek pradedant darbą su nauju paslaugų gavėju. Jį galima žaisti dviese arba grupėje. Vienas didžiausių šio įrankio privalumų yra jo gebėjimas atverti pokalbį: žaidimo fone asmenys jaučiasi drąsiau kalbėdami apie savo patirtis, lengviau atsiveria ir natūraliai įsitraukia į diskusiją apie savo sprendimus ir teises. Šis mechanizmas veikia kaip tiltas, padedantis užmegzti ryšį, paskatinti diskusiją ir, svarbiausia, suteikti žmogui pasitikėjimo savimi.
Nors tai yra edukacinis žaidimas, „Mano teisės – mano balsas“ tarnauja ir kaip veiksminga darbo priemonė specialistams. Žaidimo metu gaunama informacija leidžia PPS specialistams geriau suprasti žmogaus požiūrį, patirtį bei konkrečius poreikius ir taip optimizuoti pagalbos priimant sprendimus procesą.
Specialistės D. Jurgaitytės kūrybiškumas atspindi esminį posūkį PPS paslaugų teikime: jis demonstruoja, kad kūrybiškumas atveria dialogą ten, kur tradicinės komunikacijos priemonės gali būti nepakankamos. Žaidimas „Mano teisės – mano balsas“ tampa svariu įrodymu, kaip iniciatyvus, į žmogaus poreikius orientuotas darbas lemia sėkmingą informacijos perdavimą, kokybišką specialisto darbą ir asmens įgalinimą priimti sprendimus, taip realizuojant PPS paslaugos esmę.

