Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Nuotraukoje mokymų „Specialisto vaidmuo stiprinant asmens gebėjimus pasirūpinti savimi ir priimti kasdienius sprendimus“ dalyvės su lektoriumi dr. Gedu Malinausku.

Pagalba, vedanti į savarankiškumą: mokymai specialistams Klaipėdoje

Birželio 9–10 dienomis Klaipėdoje vyko dviejų dienų mokymai pagalbos priimant sprendimus specialistams, dirbantiems su asmenimis, turinčiais intelekto ir (ar) psichosocialinę negalią. Mokymų tema – „Specialisto vaidmuo stiprinant asmens gebėjimus pasirūpinti savimi ir priimti kasdienius sprendimus“ – kvietė iš naujo pažvelgti į kiekvieno žmogaus teisę spręsti pačiam bei gauti pagalbą tuomet, kai jos labiausiai reikia.

Mokymus vedė Vytauto Didžiojo universiteto Socialinio darbo katedros lektorius dr. Gedas Malinauskas. Mokymų metu teorija glaudžiai pynėsi su praktika – dalyviai analizavo realias situacijas, diskutavo apie pagalbos formų įvairovę ir ieškojo būdų, kaip stiprinti asmenų savarankiškumą ir dalyvavimą priimant sprendimus.

„Kai pagalba veda į laisvę rinktis, žmogus tampa atsakingas už savo gyvenimą ir sprendimus, o ne tik reaguoja į aplinkybes. Laisvė rinktis atveria duris asmeninei kaitai, nes tik per atsakomybę galime augti, atrasti savo kelią ir nepasiduoti išorinių kliūčių įtakai. Tai yra pagrindinis žingsnis link savarankiškumo“, – teigia tinklaveikos specialistė Lilia Baltutienė.

Didelis dėmesys buvo skiriamas lengvai suprantamos kalbos vartojimui kaip priemonei, padedančiai kiekvienam žmogui aktyviai dalyvauti sprendimų priėmime. Aptariant individualių planų rengimo procesą, pabrėžta, kad žmogus turi būti plano centre – ne kaip problema, o kaip aktyvus savo gyvenimo kūrėjas. Esminiu akcentu tapo klausimas „Kuo tu nori tapti?“, kuris skatina asmenį prisiimti atsakomybę už savo ateitį ir siekti savarankiškumo. Toks požiūris leidžia kurti planus, atliepiančius žmogaus galimybes, siekius ir vertybes. Darbo grupėse specialistai analizavo įvairias situacijas ir metodus, kuriuos galima taikyti atsižvelgiant į individualias gyvenimo aplinkybes, gebėjimus, tikslus ir kitus svarbius veiksnius.

Balsai iš salės: ką išsinešėme iš mokymų?

Mokymų dalyvės vieningai sutarė – ši patirtis buvo ne tik informatyvi, bet ir įkvepianti. Daug dėmesio sulaukė praktinės užduotys, realių situacijų analizė, mažų grupių darbas – visa tai leido ne tik geriau įsisavinti informaciją, bet ir reflektuoti savo vaidmenį profesinėje aplinkoje.

„Labai patiko tai, kad visa informacija buvo pateikta aiškiai ir struktūruotai, iliustruota praktiniais pavyzdžiais, kurie padėjo geriau suprasti ir įsisavinti temas“, – pabrėžė Kristina Baltutienė.

Dalyvės džiaugėsi ne tik turiniu, bet ir atmosfera: mažesnė grupė, atviras bendravimas, jauki erdvė kūrė sąlygas gilesniam įsitraukimui. Inga Navickienė pastebėjo:

„Labai patiko, kad viskas buvo paremta realiais pavyzdžiais, o ne abstrakčiais modeliais. Praktinės užduotys ir vaizdo medžiaga padėjo dar geriau įsisavinti informaciją.“

Kai kurios specialistės sakė išėjusios iš mokymų su nauju požiūriu į savo darbą. Dainora Jurgaitytė akcentavo, kad:

„Lektoriaus pateikta medžiaga ne tik praplėtė profesinį akiratį, bet ir padėjo pažvelgti į save kaip specialistę iš kitos perspektyvos.“

Arenta Skrinskė, kuriai tai buvo pirmi tokio pobūdžio mokymai, pasidalijo:

„Pirmą kartą dalyvavau tokiuose mokymuose, kur tiek daug dėmesio skirta praktikai. Išsinešiau daug naujų įžvalgų, kurios bus naudingos darbe.“

Mokymų refleksijose atsiskleidžia ne tik profesinių kompetencijų augimas, bet ir nauji požiūriai, didesnis pasitikėjimas savimi bei kūrybiškumas. Šios savybės padeda kurti prasmingą pagalbą žmonėms, ieškantiems palaikymo sprendimų priėmimo procese. Mokymai tapo ne tik žinių gilinimo galimybe, bet ir paskata empatiškesniam bendravimui, grįstam patirtimi, profesionalumu ir tikėjimu žmogaus stiprybėmis.